Glavne naloge lambde sonde v našem vozilu

Vsako moderno vozilo z motorjem na notranje izgorevanje vsebuje senzor kisika. V našem vozilu je lahko nameščen eden ali celo dva senzorja. Pravimo mu tudi lambda sonda, ki je nujno potrebna za zmanjševanje emisij v izpušnih plinih. Tako je zelo pomembno, da vsak novi in izkušen voznik pozna osnovne naloge omenjene naprave. Poleg tega pa nam bo to znanje pomagalo prepoznati možne okvare same sonde in katalizatorja. Res pa je tudi, da je sonda pri novejših avtomobilih del kompleksnega sistema, ki ga lahko prizadene veliko možnih okvar.

Senzor kisika je pomemben avtodel

Vsa nova vozila imajo vgrajeno lambdo sondo. Ta je ključen avtodel, kar se tiče zmanjševanja porabe goriva. S tem se zagotovi manjši izpust emisij v okolje. Sonda deluje tako, da neprestano meri volumen kisika v izpušnih plinih. Meritve pa pošilja v glavni računalnik v našem avtomobilu, ki nadzoruje mešanico goriva in zraka. Temu računalniku pravimo ECU ali ECU enota. Računalnik na podlagi pridobljenih podatkov prilagodi mešanico kisika in goriva. S tem pomaga katalizatorju do bolj učinkovitega uničevanja plinov. Katalizator zažge in pretovori škodljive toplogredne pline v neškodljivo paro. Ta proces pa močno zmanjša število škodljivih delcev v izpušnih plinih.

Zgodni pokazatelj okvare lambde sonde se lahko pokaže, ko naše vozilo stoji. Nagle spremembe obratov motorja v prostem teku je možni pokazatelj, da imamo težave s senzorjem kisika.

Lambda sonda se v večini primerov nahaja poleg katalizatorja

Vsa vozila proizvedena v Evropi od leta 1993 naprej morajo biti opremljena z lambo sondo. Ta se nahaja poleg katalizatorja v izpušni cevi. Veliko je odvisno od vrste motorja in vozila, kje je nameščen senzor kisika. V nekaterih primerih je tudi nameščen pod motorjem in drugih delih vozila. Za natančno mesto senzorja se je možno posvetovati s priročnikom našega avtomobila ali lokalnim mehanikom. Pomembno pa se je zavedati, da sta katalizator in lambda sonda soodvisni komponenti. Tako morata obe delovati, če želimo, da naš avto uspešno nevtralizira ali uniči škodljive toplogredne pline.

Znaki slabo delujoče ali okvarjene lambde sonde

Dobra novica je, da je lambda sonda eden izmed tistih avtodelov, ki delujejo zelo dolgo časa. Njena življenjska doba je odvisna od števila prevoženih kilometrov našega vozila. Brez težav pa deluje tudi do 10 let in več. Včasih celo preživi celotno življenjsko dobo avtomobila, tako da je sploh ni potrebno zamenjati. So pa primeri, ko se okvari. Tako je dobro, če poznamo glavne simptome okvare, saj drugače ogrožamo delovanje motorja, imamo višjo porabo goriva ipd.

Višja poraba goriva

Če opazimo višjo porabo goriva, je možno, da je za to kriva lambda sonda. To pa zato, ker ECU enota ne dobiva pravilnih informacij o količini kisika v izpušnih plinih. Tako ne more zagotoviti pravilne mešanice goriva in kisika, kar se opazi pri večji porabi goriva.

Neenakomerni vrtljaji motorja v prostem teku

Zgodni pokazatelj okvare lambde sonde se lahko pokaže, ko naše vozilo stoji. Nagle spremembe obratov motorja v prostem teku je možni pokazatelj, da imamo težave s senzorjem kisika. Lahko se tudi zgodi, da pri speljevanju naše vozilo to stori z rahlim zamikom. 

Vonj po gnilih jajcih

Avtomobil z okvarjenim katalizatorjem ali lambdo sondo ima lahko neizgorel del kisika v katalizatorju. Tako se ob zagonu motorja sprosti vonj, ki močno spominja na vonj po gnilih jajcih.

V isti kategoriji:

admin

Next Post

Nakup in montaža stropne klime

Sun May 2 , 2021
Še nedolgo nazaj smo lahko le sanjali o tem, da nam bodo klime na voljo tako hitro, da bodo tako zelo dostopne, da so sedaj že tako priljubljene, da vse več posameznikov in posameznic domačega gospodinjstva ali v poslovnih prostorih izrablja to odlično rešitev. Ne samo, da so klime močno […]